GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK

GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK

GKB Hadir Dengan Kapsul Halal Untuk Kesihatan Mata Dan Otak | Menganjak usia 40-an, selain mahukan kehidupan yang tenang dan stabil, keutamaan saya adalah mempunyai kesihatan tubuh badan yang sihat.

Bila badan semakin menua, memang banyak penyakit senang menyerang jika tidak dijaga rapi. Badan saya bukan lah seperti zaman remaja lagi. Memang boleh rasa terutama dari segi penglihatan mata, stamina tubuh badan dan juga kealpaan.

Mahu atau tidak, amalan gaya hidup dan pemakanan sihat menjadi fokus utama ke arah kesihatan yang lebih baik.

Antara rutin penting saya kini adalah pengambilan makanan tambahan untuk memastikan tubuh badan kekal sihat secara optimum. Saya tidak menafikan bahawa pengambilan makanan tambahan banyak membantu saya kekal sihat dan bertenaga.

Saya juga amat menitikberatkan penjagaan mata dan otak kerana pada saya kesihatan visual dan fungsi kognitif yang jelas membantu memudahkan urusan seharian. Jadi sekurang-kurangnya pengambilan makanan tambahan membantu meningkatkan keadaan kesihatan tubuh badan.

Antara produk kegemaran saya adalah GKB Cordyceps Cicadae dan GKB Lion’s Mane Mushroom.


GKB LION’S MANE MUSHROOM 400MG

GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK

Kesihatan otak adalah sangat penting tidak mengira usia. Otak manusia bertindak sebagai pusat kawalan arahan mengawal pelbagai proses penting badan seperti berfikir, pembelajaran, memori, pergerakan, emosi dan mengatur deria pendengaran, bau dan penglihatan. Semakin bertambah usia, fungsi dan kesihatan otak semakin menurun. Jadi penjagaan otak yang sihat penting untuk kehidupan yang lebih produktif.

Bahan utama dalam penghasilan GKB Lion’s Mane Mushroom adalah Hericium erinaceus mycelium 400mg. Hericium erinaceus juga dikenali sebagai lion’s mane mushroom. Bahan ini dihasilkan menggunakan teknologi penapaian cecair yang dipatenkan, jadi miseliumnya mengandungi sebatian bioaktif tertinggi Erinacine A, untuk manfaat kesihatan otak yang lebih kuat.

GKB Lion’s Mane Mushroom berbentuk kapsul sayuran untuk penggunaan yang mudah. Ia mempunyai pensijilan halal JAKIM dan mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dengan MAL nombor MAL21036127TC.

GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK

GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK

Ia penting untuk kita terutamanya orang tua memulakan pencegahan awal masalah otak. Pengambilan 2 kapsul GKB Lion’s Mane Mushroom sekali sehari selepas makan membantu meningkatkan kesihatan otak, anti penuaan dan pelupa. Ia menyokong penjanaan semula saraf supaya fikiran kita kekal jernih. Amalan pemakanan supplemen ini boleh membantu dalam rawatan penyakit otak dan secara tidak langsung meningkatkan potensi otak dan daya ingatan walaupun pada individu yang sihat.


GKB CORDYCEPS CICADAE 350MG

GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK

Dari mata turun ke hati. Sering kali mendengar ungkapan ini. Secara tidak langsung, ia memberi makna bahawa penglihatan adalah amat penting dalam penjalanan kehidupan manusia.

Mata adalah antara organ penting pada tubuh jadi penjagaan kesihatan mata perlu diberi perhatian. Pernahkah anda mengalami masalah penglihatan ketika diserang sakit kepala? Sebenarnya, ini mungkin salah satu tanda migrain ocular.

Apa itu migrain okular? Migrain okular atau ocular migraine merupakan terma yang digunakan untuk merujuk kepada sejenis migrain yang boleh menyebabkan masalah penglihatan.

Jadi mata juga berkait dengan kesihatan okular kita.

GKB Cordyceps Cicadae adalah supplemen berbentuk kapsul untuk kesihatan mata. Produk ini menggunakan bahan utama Cordyceps cicadae mycelium 350mg yang ditapai secara cecair dengan teknologi canggih, oleh itu GKB Cordyceps Cicadae mengandungi sebatian bioaktif perlindungan mata N6-(2-hydroxyethyl) adenosine (HEA) yang lebih tinggi.

GKB Cordyceps Cicadae mempunyai pensijilan halal daripada JAKIM serta mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) MAL20096067TC.

Pengambilan 2 kapsul sehari telah terbukti secara klinikal dapat melegakan sindrom mata kering, mengekalkan kesihatan dan ketebalan kornea (melindungi pintu masuk cahaya dalam mata), memberikan perlindungan mata yang lengkap terutamanya bahagian depan mata.

GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK

GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK

Sebagai orang dewasa yang bekerja kita menghabiskan masa terlalu lama di depan komputer dan telefon pintar memberi tekanan kepada penglihatan. Formulasi semula jadi yang terkandung GKB Cordyceps Cicadae memastikan mata sentiasa lembap, memperbaiki simptom mata kering, meningkatkan pengeluaran air mata, meningkatkan masa pecah filem pemedih mata. Ianya juga bersifat antioksidan, anti-keradangan.

Selain itu, pengambilan GKB Cordyceps Cicadae ini terbukti secara klinikal dapat mengurangkan tekanan intraokular sepantas 90 minit melalui mengurangkan pengeluaran humor akueus. Untuk info, tekanan intraokular merupakan tekanan oleh cecair di dalam bebola mata. Tekanan cecair ini boleh diukur menggunakan alat tonometri. Ukuran tekanan intraokular adalah penting bagi mengesan risiko glaukoma.

Bagi mereka yang mempunyai penyakit mata, pengambilan GKB Cordyceps Cicadae membantu mencegah dan memperlahankan pembentukan katarak dengan berkesan melalui dwi-mekanisme serta mencegah keadaan glaukoma yang semakin teruk

GKB Cordyceps Cicadae sesuai diamalkan oleh orang dewasa yang bekerja, warga emas, orang yang menggunakan peranti elektronik lebih daripada 2 jam sehari, pesakit Diabetes dan Glaucoma.

GKB HADIR DENGAN KAPSUL HALAL UNTUK KESIHATAN MATA DAN OTAK
@reefofficial Menganjak usia 40-an, selain mahukan kehidupan yang tenang dan stabil, keutamaan saya adalah mempunyai kesihatan tubuh badan yang sihat.  Jadi sekurang-kurangnya pengambilan makanan tambahan membantu meningkatkan daya tahan tubuh badan. Antara produk kegemaran saya adalah GKB Cordyceps Cicadae dan GKB Lion’s Mane Mushroom @GKB Malaysia ! GKB Cordyceps Cicadae adalah supplemen untuk kesihatan mata, dan GKB Lion’s Mane Mushroom adalah supplemen untuk kesihatan otak. Produk dihasilkan menggunakan teknologi penapaian cecair yang dipatenkan untuk mengekalkan sebatian bioaktif tertinggi untuk manfaat kesihatan yang lebih kuat. ✅Lulus KKM ✅JAKIM HALAL Dapatkan kedua-dua produk dari hospital IJN, hospital KPJ dan farmasi termasuk: Untuk lebih informasi korang boleh layari: Website: https://www.mygkb.com/ Facebook : www.facebook.com/mygkb Instagram : www.instagram.com/mygkb TikTok : www.tiktok.com/@gkbmalaysia 小红书 ID : 1318211221 (GKB 集康宝) YouTube : www.youtube.com/@mygkb01 #GKB #GKBinternational #GKBCordycepsCicadae #GKBLionsMane #GKBMalaysia ♬ B-BOYイズム - RHYMESTER

Bagi anda yang ingin mendapatkan kedua-dua produk GKB ini, anda boleh kunjungi di senarai farmasi seperti:

Whole Malaysia: Alpro Pharmacy, Watsons
Central: M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy
Melaka: Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak
Penang: MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy
Perak: HTM Pharmacy
East Coast: Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan
Southern: The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy
Sabah: LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy
Sarawak: Nutrisense Pharmacy, Sing Lee Pharmacy, Kingdom Pharmacy




Untuk lebih informasi anda boleh layari:
Website: https://www.mygkb.com/
Facebook : www.facebook.com/mygkb
Instagram : www.instagram.com/mygkb
TikTok : www.tiktok.com/@gkbmalaysia
小红书 ID : 1318211221 (GKB 集康宝)
YouTube : www.youtube.com/@mygkb01


#GKB #GKBinternational #GKBCordycepsCicadae #GKBLionsMane #GKBMalaysia

0 Comments